Monday, September 8, 2008

lompat parti

hi friends, hari ini, saya akan menyentuh tentang isu yang hangat diperkatakan sekarang. Isu tersebut ialah isu "lompat parti". Sebelum memulakan posting saya ini, seperti biasa saya ingin mengatakan bahawa ini merupakan hasil pandangan saya dan tiada kaitan di antara hidup dan mati tau....hehehehe :) Sejak 50 tahun negara Malaysia merdeka, kepimpinan kerajaan Malaysia telah diterajui oleh Barisan Nasional dan parti-parti komponennya. Pilihan Raya Malaysia yang ke-12 pada 08/03/2008 telah mengubah "arus" politik dalam sejarah Malaysia. Kerajaan Barisan Nasional yang menang majoriti dalam pilihanraya-pilihanraya yang sebelum ini terpaksa akur dengan "suara rakyat". Barisan Nasional telah membentuk kerajaan dengan undi majoriti mudah. Apa yang ingin saya utarakan disini bukan mengenai pilihanraya yang ke-12, tetapi tentang isu parti yang sedia ada sekarang yang ingin lompat parti. Dahulu, apabila Barisan National menjadi sebuah parti komponen yang kuat, tiada siapa yang "merelakan" diri untuk keluar daripada Barisan National. Selepas pilihanraya yang ke-12, makin banyak suara kedengaran daripada parti-parti komponen Barisan Nasional yang ingin keluar parti. Saya tidak ingin menyatakan parti mana yang ingin keluar, anda sendiri pun tahu tentang parti-parti tersebut. Persoalan yang ingin saya utarakan disini ialah, kenapa ingin keluar parti sekarang, bukan dahulu?????? Jadi, apa yang sebenarnya diperjuangkan oleh parti-parti ini???? Adakah sebab kerusi???? atau kuasa????? kepentingan diri sendiri???? Jadi, parti-parti ini akan bersama pada waktu senang dan akan meninggalkan parti pada waktu susah.....macam itu ke???? Fikir-fikirkanlah.......

No comments: